۱۳۹۲ مهر ۲, سه‌شنبه

قدرت محبت

اجازه دهيد تا محبّت محرك شما باشد
چگونه محبّت نمودن به وسيلة ايمان ما را بر مي‌انگيزد تا در بشارت انفرادي و اجراي حكم اعظم مسيح سهيم شويم؟
زماني كه شما به وسيلة ايمان خداوند را با تمامي دل و جان ، فكر و نيروي خود محبّت نماييد و همساية خود را مانند خودتان دوست بداريد در آن موقع است كه انسانها را همان گونه كه خداوند مي‌بيند، خواهيد ديد. براي خداوند تك تك انسانها با ارزش هستند تا حدي كه مسيح به خاطر آنها جانش را فدا نمود. 
در نتيجه ما به وسيلة همان محبت برانگيخته مي‌شويم كه پولس اسير آن گشته بود طوري كه مي‌نويسد: "و ما او را اعلان مي‌نماييم، در حالتي كه هر شخص را تنبيه مي‌كنيم و هر كس را به هر حكمت تعليم مي‌دهيم تا هر كس را كامل در مسيح عيسي حاضر سازيم" (كولسيان 1: 28).
محبّت از نوع محبّت الهي، باعث مي‌شود تا انجام حكم اعظم براي ما يك وظيفه و امتياز بزرگ محسوب گردد. وقتي كه غير مسيحيان مشاهده نمايند كه ايمانداران نه تنها با زبان به يكديگر مي‌گويند كه همديگر را دوست مي‌دارند، بلكه اين محبّت را عملاً نيز به اثبات مي‌رسانند، آنان نيز متعجب گشته و اظهار خواهند نمود: "ببينيد چگونه يكديگر را محبّت مي‌نمايند" و باعث خواهد شد تا آنان نيز مايل شوند تا مسيح را پذيرفته و منجيمان را پرستش نمايند.
چقدر هيجان‌انگيز است كه چنين نيروي خارق‌العاده و مسرت‌بخشي در اختيار ماست! و اينها همه از جانب منجي عزيز ما عيسي مسيح در اختيار ما قرار گرفته است. خداوند در كلام خود صريحاً به ما وعده داده است تا براي دستيابي به اين محبّت، لزومي ندارد تا حدس زده، اميدوار باشيم و يا آرزوي داشتن چنين محبتي را داشته باشيم. بلكه فقط كافي است تا به وسيلة ايمان، اين محبّت را هم اكنون از خداوند بخواهيم، چرا كه بر اساس دستور خداوند بايد محبّت نماييم و باز مطابق وعدة او، هر گاه بر طبق ارادة او دعا كنيم، به ما پاسخ خواهد داد.
شما نيز چنين دعا كنيد: "خداوندا، اگر در نظر نداشتي كه توانايي محبّت نمودن را به من بدهي هرگز اين دستور را نمي‌دادي كه بايد محبّت كنم. بنابر اين هم‌اكنون بر اساس اعتبار دستور تو كه بايد محبّت نمايم، و بنابر اعتبار وعده‌ات كه هر آنچه را طبق اراده‌ات سؤال نماييم ما را اجابت خواهي فرمود، شخصاً محبّت تو را خواستار هستم، همان محبتي كه در اول قرنتيان باب سيزدهم به آن اشاره شده است. خداوندا، اين محبّت را نسبت به تو و تمامي مردم و خودم خواستارم. آمين."
منبع: فیس بوک کلیسای بین المللی عمانوئیل

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر