۱۳۹۲ مرداد ۲۳, چهارشنبه

چگونه عیسی مسیح را به قلب خود راه دهیم ؟و به چه علت ؟



ارتباط خدا با روح انسان و تجلی پیدا کردن روح انسان برای رسیدن به مقامی که لیاقت همنشنی با خداوند راداشته باشد .از طریق صلیب عیسی مسیح میباشد .و کار بزرگی که مسیح بر روی صلیب انجام داد. فیض نچات بشریت از قید گناه . توسط ایمان به مسیح 
خداوند ترا دوست دارد وترا آفرید تا او را شخصا بشناسی 
خدا ما را دوست دارد .
زیرا مردم جهان را دوست دارد که یگانه فرزند خود را فرستاده است تا هرکه به او ایمان آورد هلاک نشود بلکه زندگی جاوید پیدا کند یوحنا 3:16
خدا میخواهد که ما او راشخصا بشناسیم 
زندگی جاوید از این راه به دست می آید که تو را که خدای واقعی و بی نظیر هستی و عیسی مسیح را که به این جهان فرستاده ای بشناسیند 3:17
او به ما زندگی جدید وحیات ابدی می بخشد . 
در واقع اگر کسی در مسیح باشد او خلقتی دوباره یافته است .2قرنیتان 5:17
عیسی مسیح می فرمایئ من آمده ام تا به شما حیات واقعی را به فراوانی عطا نمایم. یوحنا 10:10
عده زیادی از مردم از این حیات واقعی و دوستی با خدا محروم هستند.
2- انسان به خاطر طبیعت گناهکار خود نمیتواند از این دوستی برخوردار شود.
چه کسی گناهکار است ؟
همه گناه کرده اند و هیچ کس به آن کمال مطلوب و پر جلابی که خداوند اننظار دارد نرسیده است .رومیان 3:23
انسان آفریده شده تا با خداوند در مشارکت باشد . اما به علت خود خواهی و خواسته های خود تصمیم گرفت به راه خویش برود واین دوستی و مشارکت بهم خورد . کلام خدا این نااطاعتی و تمرد را که ریشه در حالت قلب انسان دارد گناه می نامد.
نتیجه گناه چیست ؟
همه گناه کرده اند و هیچ کس به آن کمال مطلوب و پر جلالی که خداوند انتظار دارد نرسیده است . رومیان 6:23
خداوند پاک و مقدس است و انسان گناهکار
این مسئله  نشان میدهد که خداوند مقدس است و انسان گناهکار می باشد . شکاف عظیمی این دو را را از هم جدا کرده است . انسان همیشه در تلاش بوده است تا به خداوند برسد او این کار را با انجام اعمال خوب و فرایض دینی و فلسفه میخواهد انجام بدهد ولی او شکست خورده است .
قدم سوم نشان دهنده تنها راهی است که چگونه بر روی این شکاف پل زده است . 
عیسی مسیح تنها راهی است که خداوند برای بشر مهیا نمود
او به جای ما مرد؟
خداوند زمانی که ما هنوز گناهکار بودمی محبت خود را بر ما اشکار نموده و عیسی مسیح برای گناهان ما مرد. رومیان 5:8
عیسی مسیح ازمرگ قیام کردو امروز زنده است 
و به همین علت است که مسیح میتواند بگوید من راه و راستی و حیات هستم . هیچ کس نزد پدر نمی آید مگر بوسیله من . یوحنا 14:6
و یه همین علت است که مسیح میتواند بگوید من راه و راستی هستم . هیچ کس نزد پدر نمی آید مگر بوسیله من . یوحننا14:6
ما به خاطر گناهانمان به مرگ محکوم شدیم اما خدا فرزندش عیسی مسیح را فرستاد تا به جای ما بر وی صلیب بمیرد . او بین ما و خداوند پلی زد به همین علیت ما امروز میتوانیم  بخ بخشش خداوند زندگی ابدی و مشارکت شخصی با خداوند را تجربه کنیم .
دانستن این حقایق تنها کافی نیست بلکه .....
ما باید شخصا عیسی مسیح را به عنوان تنها نجات دهنده وخداومان  بپذیریم 
ما باید درک کنیم که به خاطر نا اطاعتی و عصیان علیه خداوند محکوم شدیم .
ایمان به اینکه عیسی مسیح کاملا غرامت گناهانمان را بر روی صلیب پرداخت کرد و از او به خاطربخشش گناهانمان تشکر کنیم 
اگر بخواهیم او را محبت کنیم واز او اطاعت کنیم باید از گناهانمان توبه کنیم ودر این صورت است که میتوایم زندگی شخصی با او راشروع کنیم.
ما با گرفتن این تصمیم فرزند خدا میشویم 
او به تمام  افرادی که به او ایمان آوردند این حق را داد تا فرزند خدا گردندو بلی کافی بود تا به او ایمان آورد تا نجات یابند.
یوحنا 1:12
عیسی مسیح می فرماید: اکنون درمقابل در ایستاده در می کوبم . هرکه صدای مرا بشنود بگشاید .داخل شده با او دوستی دائمی برقرار خواهم کرد و او نیز با من . مکاشفه 3:20
تسلیم زندگیت به عیسی مسیح از طریق برداشتن قدم ایمان در دعا صورت میگیرد .
دعا گفتگوی ساده با خداست او تو را میشناسد . حالت قلبی و بی ریا بودن تو برای او بسیار مهم است . می توانی دعای زیر را بخواهی ...
ای عیسی مسیح "سپاسگزارم که بی نهایت مرا محبت نمودی . ممنونم که برای من به این جهان آمدی و بخاطر گناهان من مردی . اعتراف میکنم که تا به امروز خود حاکم بر زندگیم بوده ایم و به تو بی اعتنایی کرده . نسبت به تو گناه ورزیدم . هم اکنون به تو اعتماد میکنم و ترا به زندگی خود دعوت میکنم . از اینکه گناهانم را بخشیدی سپاسگرارم . از تو خواهش میکنم از من آن شخصیتی را بسازی که منظور نظر توست . ترا شکرمیکنم که دعای مرا شنیدی و اجابت کردی وارد زندگی کن شدی . آمین 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر