۱۳۹۲ مرداد ۲۳, چهارشنبه

بزرگترین دستورخدا

روزی یکی از علمای دین که می خواست اعتقادات عیسی را امتحان کند . از او پرسید:استاد انسان چه باید بکند تا حیات جاودانی را بدست بیاورد؟
عیسی به او گفت:در کتاب تورات در این باره چه نوشته شده است؟

جواب داد: نوشته شده که خداوند / خدای خود را با تمام دل /با تمام جان/با تمام قوت وبا تمام فکرت دوست بدار. همسایه ات را نیز دوست بدار. همانقدر که خود را دوست می داری . عیسی فرمود بسیار خوب تو نیز چنین کن تا حیات جاودانی داشته باشی.اما او چون می خواست سوال خود را موجه وبجا جلوه دهد باز پرسید:خوب / همسایه من کیست؟
عیسی در جواب داستانی تعریف کرد وفرمود:
یک یهودی از اورشلیم به شهر اریحا می رفت در راه بدست راهزنان افتاد ایشان لباس و پول او را گرفتن و او را کتک زده ونیمه جان کنارجاده انداختند ورفتن از غذا کاهنی یهودی از آنجا می گذشت وقتی او را کنار جاده افتاده دیدراه خودراکج کرد واز سمت دیگرجاده رد شد.
 سپس یکی از خادمان خانه خدا از راه رسید ونگاهی به او کرداما او نیزراه خودرا در پیش گرفت و رفت. آنگاه یک  سامری آمد < یهودی ها و سامری ها با یکدیگردشمنی داشتند> وقتی آن مجروح را دیددلش بحال او سوخت نزدیک رفت وکنارش نشست . زخمهایش را شست و مرحم مالید وبست. سپس او را برالاغ خود سوار کردوبه مهمانخانه ی بردواز او مراقبت نمود.روز بعد هنگامی که آنجا را ترک می کردمقداری پول به صاحب مهمانخانه داد وگفت از این شخص مراقبت کن واگر بیشتر از این خرج کنی وقتی برگشتم پرداخت خواهم کرد.حال بنظرتوکدام یک از این سه نفرهمسایه آن مرد بیچاره بود؟
جواب داد:آنکه به او ترحم نمود وکمکش کرد. عیسی فرمود تو نیز چنین بکن
لوقا باب10 آیه25-37 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر